4 Mart 2014 Salı



----------------------------------------------------
Nevşehir, Avanos’ta Peri Gazozu nam bir işletmenin sahibi, okumaya fırsat bulamamış ama okuyana ve okutana vurgun babası Mevlut Bey’in, yazara ilk olarak aldığı Drina Köprüsü ile başlayan okuma ve yazma tutkusunu çocukluk, gençlik ve doktorluk yaptığı günlerden derlediği, 68 kuşağından, Doktor Ercan Kesel’in anılarını taşıyan bu kitaptaki sadece satırlar bile kitabın okunmasını son derecede zevkli kılıyor.
“Kuzular hızla buluştular anneleriyle… Sordum babama: Her koyun nasıl biliyor yavrusunu? Kokusundan bulur onlar merak etme… Ortaokulda parasız yatılıyı kazanarak Niğde Lisesine gitmiştim… Daha üçüncü günü üst ranzadaki yatağıma kıvrılmış elimdeki ipliği koklayarak gizlice ağlıyordum… Kapanmayan valizimi halı dokurken kullandığı kınnap ile bağlayan annemin kokusu taşıyan kınnap ile uyudum sonraki geceler hep ben… İstanbul’da Cumartesi Annelerini izliyorum… Kayıplardan birinin annesi beni götürün yavruma. Ben bulurum onu, kokusundan tanırım… Deliklere yollara bakarım. Kuzumu kokusundan bulurum derken… kendimi telefonda buldum annemi ararken. Telefonu Ercan kuzum, diye kaldırıyor. Yav anne nereden biliyorsun ki benim aradığımı? Olur, mu öyle şey oğlum. Nasıl anlamam? Senin kokun da geliyor telefonun ucundan… S.117-121

İletişim Yayınları 6.Baskı 2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder